Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Oddział dla dzieci i młodzieży
(1)
Autor
Faidutti Bruno (1961- )
(1)
Laget Serge
(1)
Szweda Szymon
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Temat
Mnisi
(1)
Opactwa
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Gatunek
Gry
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry planszowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(1)
1 wynik Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Mystery of the Abbey / Marc André, Serge Laget ; tłumaczenie Szymon Szweda. - Gdańsk ; Francja : Rebel ; Days of Wonder, copyright 2012. - 1 pudełko (1 plansza, 6 figurek mnichów, 6 notatników detektywa, 102 karty, 1 zestaw 50 podkladek podejrzanych, 3 drewniane mnisie kości, 1 dzwon) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm. + instrukcja ([32] strony : ilustracje ; 30 cm).
(Gry planszowe)
Przewidywany czas rozgrywki 60 - 90 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 1 plansza, 6 figurek mnichów, 6 notatników detektywa, 102 karty, 1 zestaw 50 podkladek podejrzanych, 3 drewniane mnisie kości, 1 dzwon ; instrukcja.
Mystery of the Abbey to gra polegająca na dedukcji kryminałów w duchu Clue. W średniowiecznym opactwie francuskim zamordowano mnicha. Gracze poruszają się po opactwie, badając wskazówki i przesłuchując się nawzajem, aby dowiedzieć się, kto jest winowajcą. Mnisi są trzech zakonów: grubi-chudzi, łysi-na-czapkach, brodaci-ogoleni. Jedna karta mnicha jest ukryta, a reszta kart jest rozdawana. Tury składają się z przesunięcia się o maksymalnie dwa pola, a następnie zadania pytania innym mnichom, którzy tam są. (Na przykład „ilu masz grubych mnichów?”). Gracze mogą albo złożyć „ślub milczenia”, albo odpowiedzieć szczerze; następnie zadają pytanie oskarżycielowi. „Msza” odbywa się co cztery tury: wszyscy gracze wracają do Sanktuarium, odczytywana jest karta wydarzenia, a następnie przekazują coraz większą liczbę kart sąsiadowi po lewej stronie. Różne pokoje mają specjalne wydarzenia lub karty z nimi związane, np. w Cell możesz wybrać kartę od sąsiada, w Cryptorum możesz wybrać kartę, aby wykonać dodatkową turę później. W przeciwieństwie do Clue nie wygrywasz automatycznie, składając poprawne Oskarżenie: otrzymujesz 4 punkty za jego poprawne podanie, ale otrzymujesz również 2 punkty za każdą poprawną Deklarację pojedynczej cechy i tracisz punkty za niepoprawne deklaracje i oskarżenia. Tak więc np. osoba może poprawnie Oświadczyć winowajcę, ale przegrać grę. Karty Wydarzeń Unikalnych dodają losowości do każdej rozgrywki, a gra błaga o zasady Domu, aby ograniczyć pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry [lok. Wypożyczalnia-oddział dla dz.] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej